icon_cargo En geç 2 iş günü içerisinde ücretsiz kargo!

Audi Lastik Partikülleri için Neden Filtre Geliştiriyor?

Audi Lastik Partikülleri için Filtre Geliştiriyor?

Audi Çevre Vakfı ve Berlin Teknik Üniversitesi, kentlerdeki zararlı su akışı ile başa çıkmak için filtreler geliştirdiklerini duyurdu. Audi Lastik Partikülleri, lastik aşınması ile ortaya çıkan parçacıklar da dâhil olmak üzere zararlı maddelerin kanalizasyon ve yağmur suyu gibi su kütlelerine girmesini önlemek için kullanılacak. Eylül 2020’de başlatılan ortak proje, üç buçuk yıl sürecek. Sadece Almanya’da her yıl 110.000 ton mikro plastiğin filtrelenmeden şehir kanalizasyonlarına, toprağa, nehirlere ve okyanuslara girdiği tahmin ediliyor.

Audi Lastik Partikülleri için Berlin Teknik Üniversitesiyle Çalışıyor

Proje, Berlin Teknik Üniversitesi’ndeki kentsel su yönetimi departmanı, filtre üreticileri, yazılım geliştiriciler ve su hizmetleri şirketleri ile işbirliği içinde geliştiriliyor. Bu işbirliği ile üretilen URBANFILTER  isimli optimize edilmiş tortu filtreleri, kentsel su akışının zararlı etkilerini önleyecek. Modüler bir tasarımla filtreler, bir dizi yol düzeni ve diğer kirlilik kaynakları için çözümler sağlamak üzere kolayca uyarlanabiliyor. Filtreler, kent kapsamında su akışı meydana gelmeden önce mikroplastikleri kaynaklarına mümkün olduğunca yakın yakalayarak çalışıyor.

Greenovation proje yöneticisi, Audi Çevre Vakfı ve URBANFILTER’dan sorumlu Joachim Wloka: “Aynı zamanda, sokaklarda ve çevresinde biriken, ne yazık ki çoğu zaman kaldırıma çıkan içecek kutuları ve sigara izmaritleri gibi mümkün olduğunca çok sayıda diğer kirleticiyi ve ayrıca kum, yaprak, polen gibi aslında kaynağı doğal olan partikülleri de yakalamak istiyoruz.”

Audi Sokaktaki Zararlı Maddeleri Nasıl Filtreleyecek?

Şu anda filtreler üç bölgeye ayrılıyor. İsimleri ise “Sokak, kanalizasyon ve tahliye”. En üst “sokak” alanı özel bir akış kanalı veya uygun bir asfaltta kullanılacak. Bunun altında, kanalizasyon bölümünde daha büyük katı maddeler filtreleniyor.  Son olarak, en alt tahliye alanında tüm ince mikroplastikler filtreden geçiyor.

TU Berlin’in Kentsel Su Yönetimi bölümünde araştırma görevlisi olan Daniel Venghaus: “Farklı yol ve trafik koşulları için toplamda dokuz farklı modül geliştiriyoruz. Konuma bağlı olarak en iyi sonucu elde etmek için bu modüler sistemden en fazla üç farklı modül kombinasyonu kullanılabilir. Şu anda burada bir mıknatıs modülünü test ediyoruz. Ön testlerimizde, mıknatıslar özellikle ince parçacıkları hiçbir tıkanıklık olmadan yakaladı.”

Modüllerin çoğu hala planlama aşamasında ve proje ortakları bunları 2021’in sonuna kadar gerçek dünya koşullarında test etmeyi amaçlıyor. Filtrelerin akıllı bağlantısı nedeniyle sokak temizleme programları, trafik hacmi, okul tatilleri ve hava durumu göz önünde bulundurularak filtreler, düzenli aralıklarla boşaltılmalı ve bakımları yapılmalı.

Filtreler Düzenli Bakım Gerektiriyor

Wloka: “Bütün bu bilgilere dayanarak, her bir filtrenin kirlilik derecesini tahmin edebilir ve onu boşaltmak için en iyi zamanın ne olduğunu belirleyebiliriz. Temel olarak, otomotiv endüstrisi içerisinde yaygın olan öngörücü bakım ile aynı fikir. Sonuç olarak farklı sektörleri birbirine bağlıyor ve optimize edilmiş süreçleri yeni bir uygulamaya uyguluyoruz.”

Hava durumu, akıllı filtre ağlarında önemli rol oynayacak çünkü aşırı yağmur, çöplerin su içinde taşınması nedeniyle filtrelerin daha hızlı tıkanmasına neden oluyor.

Venghaus: “Hava durumu, uzun süreli bir kuraklığın ardından şiddetli yağmur öngörüyorsa, hemen müdahale edebilir ve sağanak yağıştan önce yolun temizlenmesini sağlayabiliriz. Bu, parçacıkların su kütlelerine girmesini önleyecek ve filtre daha uzun süre kullanımda kalacaktır.”

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir