icon_cargo En geç 2 iş günü içerisinde ücretsiz kargo!
Test

Hankook iFlex
Havasız Lastik Teknolojisi
Geleneksel lastiklerin aksine hava basıncı yoktur.
Otonom sürüş sırasında lastik delinmesine karşı güvenlik sağlar. Doğal hücre tasarımı ve yapısı sayesinde konforu ve huzurlu sürüşü destekler.

Hankook iFlex
Havasız Lastik Teknolojisi

Geleneksel lastiklerin aksine hava basıncı yoktur.
Otonom sürüş sırasında lastik delinmesine karşı güvenlik sağlar. Doğal hücre tasarımı ve yapısı sayesinde konforu ve huzurlu sürüşü destekler.

Güvenlik
Hava olmadığı için delinme endişesi yok.

Otonom Mobilite için Avantaj

Gelişmiş Sürüş Konforu
Daha fazla yük taşıyabilme ve darbe emme kapasitesi.

Hankook, yeni nesil havasız lastik teknolojisi ile üretilen Hankook iFlex konsept lastiklerini CES 2022 fuarında tanıttı. Pnömatik lastiklerin aksine, Hankook iFlex teknolojisi ile üretilen lastiklerde delinme sebebiyle hava basıncı kaybı riskinin olmaması özellikle otonom sürüş teknolojisine sahip araçlarda önemli bir avantaj sağlamaktadır. Hankook iFlex lastiklerin iç kısmında hücre tasarımlarından esinlenen esnek yapılı materyal kullanılmaktadır. Pnömatik lastiklerde hava basıncı ile taşınan yük(ağırlık), iFlex ürünlerde, bu doku tarafından taşınmaktadır. Bu sayede delinme durumunda hava basıncı kaybı endişesi olmadığı için, Hankook iFlex ürünler, sürücülere daha kesintisiz bir sürüş deneyimi yaşatmaktadır.

Bir diğer yandan lastik basıncının düşük olması durumunda yol tutuş performansının etkilenmesi ve yakıt tüketiminin artması, ya da yüksek hava basıncı durumunda yol tutuş performansının düşerek, kayma riskinin artması gibi riskler, Hankook iFlex ürünler için söz konusu değildir. Elastik dokuya sahip hücresel iç tasarımı sayesinde zeminden gelen darbeleri maksimum seviyede emmeye odaklanan Hankook iFlex, sürücülere “patlasa da giden lastikler” olarak bilinen RunFlat teknolojisi ile üretilmiş lastiklerden daha fazla konfor sunmaktadır.

Delinme riski bulunmaması sayesinde Hankook iFlex lastikler, kesintisiz sürüş deneyimine odaklanan sürücüsüz araç projeleri, arazi şartlarında kullanılan araçlar, askeri araçlar ve acil durum müdahale araçları gibi alanlarda da zamanla pnömatik lastiklerin yerini alarak, bu araçların hareket sınırlarını genişletmesi beklenmektedir.




Hankook, yeni nesil havasız lastik teknolojisi ile üretilen Hankook iFlex konsept lastiklerini CES 2022 fuarında tanıttı. Pnömatik lastiklerin aksine, Hankook iFlex teknolojisi ile üretilen lastiklerde delinme sebebiyle hava basıncı kaybı riskinin olmaması özellikle otonom sürüş teknolojisine sahip araçlarda önemli bir avantaj sağlamaktadır. Hankook iFlex lastiklerin iç kısmında hücre tasarımlarından esinlenen esnek yapılı materyal kullanılmaktadır. Pnömatik lastiklerde hava basıncı ile taşınan yük(ağırlık), iFlex ürünlerde, bu doku tarafından taşınmaktadır. Bu sayede delinme durumunda hava basıncı kaybı endişesi olmadığı için, Hankook iFlex ürünler, sürücülere daha kesintisiz bir sürüş deneyimi yaşatmaktadır.

Bir diğer yandan lastik basıncının düşük olması durumunda yol tutuş performansının etkilenmesi ve yakıt tüketiminin artması, ya da yüksek hava basıncı durumunda yol tutuş performansının düşerek, kayma riskinin artması gibi riskler, Hankook iFlex ürünler için söz konusu değildir. Elastik dokuya sahip hücresel iç tasarımı sayesinde zeminden gelen darbeleri maksimum seviyede emmeye odaklanan Hankook iFlex, sürücülere “patlasa da giden lastikler” olarak bilinen RunFlat teknolojisi ile üretilmiş lastiklerden daha fazla konfor sunmaktadır.

Delinme riski bulunmaması sayesinde Hankook iFlex lastikler, kesintisiz sürüş deneyimine odaklanan sürücüsüz araç projeleri, arazi şartlarında kullanılan araçlar, askeri araçlar ve acil durum müdahale araçları gibi alanlarda da zamanla pnömatik lastiklerin yerini alarak, bu araçların hareket sınırlarını genişletmesi beklenmektedir.





Havasız Lastik
Havasız Lastiğin Avantajları
1) Delinme riski yok
2) Hava basınçsız kullanım
3) Uzun Lastik Ömrü
Doğa için sürdürülebilirlik


Havasız Lastik

Havasız Lastiğin Avantajları
1) Delinme riski yok
2) Hava basınçsız kullanım
3) Uzun Lastik Ömrü
Uzun lastik ömrü: Doğa için sürdürülebilirlik


Geleceğin Mobilite Trendi
Havasız lastikler, geleceğin mobilite ihtiyaçlarına cevap verebilmek üzere yenilikçi hayal gücünden ilham alarak geliştirilmektedir.

Araçlarda Hareket Verimliliği
: Kişisel Mobilite
Otonom Sürüş Entegrasyonu
: Son kilometreye kadar robotlarla teslimat
Mobil Alanda Araçlar ve Hizmetler
PBV alan tasarımı ve hizmet geliştirmesi hızlandırıldı.
: UAM, PBV
Verimli Hareket Eden Araçlar
: Kişisel Mobilite
Teslimat ve Otonom Sürüşün Entegrasyonu
: Robotlar, Son kilometre teslimat
Mobil Alanda Araçlar ve Hizmetler
PBV alan tasarımı ve hizmet geliştirmesi hızlandırıldı.
: UAM, PBV


Havasız Lastiğin Yararları
Farklı araç ve sürüş tipleri için maksimum mobilite sunmak üzere tasarlandı.

Delinme Riski Olmadan Güvenli Sürüş
Esneklik ile Konforlu Sürüş

Lastik Patlama Riski Azaltıldı
• Geleneksel lastiklerde hava basıncının rolü: Yük taşıma.
• Havasız Lastik bunu hava olmadan yapacak şekilde yapılandırıldı.
Yapı
Hankook iFlex 2 ile iç yapı tasarımı güncellenerek lastiklerin darbe emme ve yük taşıma kapasiteleri arttırıldı. Yeni iFlex 2’de kullanılan altıgen biçimli hücresel tasarım sayesinde, dikey basıncı %40’a varan ölçüde azaltırken, lastiklerin darbe emme gücünü ve lastik dayanıklılığını arttırır.

Daha Uzun Kullanım Ömrü ve Lastik Basınç Kontrolü Olmadan Kolay Bakım
Filolar ve otonom araçlar için büyük avantaj.

Geleneksel Lastik (9EA)

Havasız Lastik (3EA) Basitleştirilmiş yapı ve malzemeler.

Hava basıncını kontrol etmeye gerek yok
Dengeli aşınma sayesinde kullanım ömrü uzar.
Geleneksel Lastik (9EA)

Havasız Lastik (3EA) Basitleştirilmiş yapı ve malzemeler.

Hava basıncını kontrol etmeye gerek yok
Eşit aşınma sayesinde kullanım ömrü artıyor.


Havasız Lastik Ne Demek?
Bu ürünler hava basıncına ihtiyaç duymamaktadır. Bu inovatif ürünlerle lastik basınç kaybı konusunda endişelenmenize gerek kalmaz. Sürücülerin beklediği güçlü ve esnek yapıyı sunmak üzere özel olarak geliştirilmiş hücresel tasarımla üretilmektedir.


iFlex 2, daha fazla yük ve titreşimin olduğu koşullarda gelişmiş konfor ve sürüş performansı sağlamaktadır. Optimize edilmiş hücresel yapı, yol yüzeyinden gelen darbe ve titreşimleri azaltmak için farklı tekniklerden faydalanılarak geliştirilmiştir.

Yapı
Hücresel lastik yapısının tasarımı değiştirilerek yük desteği ve şok emilimi arttırılmıştır. Yeni tasarım, darbeyi emmek ve dayanıklılığı artırmak için altıgen yapılar üzerinde yoğunlaşan gerilimi %40'tan daha fazla azaltmaktadır.
Sırt Tasarımı
Sırt tasarımı, lastiğin yol yüzeyine temasını arttırmaktadır. Daha yüksek direksiyon hakimiyeti ve yol tutuşu performansıyla otonom sürüş için güvenli bir alternatif sunmaktadır.


Konforlu Sürüş
Strandart pnömatik (havalı) lastiklerin yanak yapısı RunFlat lastiklere nazaran daha esnektir ve hava basıncının da etkisiyle daha fazla temas yüzeyi sunar. RunFlat lastikler ise lastik hava basıncı düştüğünde de ilerleyebilmek üzere güçlendirilmiş yanak teknolojisi ile üretilmiştir. Bundan dolayı daha sert bir yapıya sahiptir ve standart lastikler kadar elastik değildir. Hankook iFlex 2 ise sahip olduğu elastik yapı sayesinde RunFlat lastiklere göre hem daha fazla temas yüzeyi sağlamakta hem de daha fazla konfor sunmaktadır.

Hankook iFlex 2 Lastiklerde i-Flex (Havasız Lastik) Teknolojisi

Yanıtları doğada bul
Hankook iFlex 2, hayvan ve bitkilerin hücre şeklinden ilham alınarak (biyominikri konsepti) ile üç boyutlu olarak tasarlanmıştır.

Birbirine Kilitlenen Çok Katmanlı Yapı
Altıgen ve dörtgen hücresel yapılar, sabit yükleri desteklemek için organik olarak birleşmektedir. Birbirine kenetlenen altıgen ve dikdörtgen biçiminde organize edilmiş şekiller, ağır yük altında yapısını koruyarak sürüşü desteklemektedir.
Petek Şeklinde Sırt Deseni Tasarımı
Sırt deseninde de uygulanan altıgen petek tasarım formatı otonom sürüşün ihtiyaç duyduğu yol tutuş ve manevra performansını sunmaktadır.


C-Şeklinde İçbükey Yapı

Hankook i-Flex2 lastiğin iç yapısı, içbükey mercek gibi olup esnek malzemeden yapılmıştır. Havasız lastiğin havasız olması sayesinde düşük ve yüksek basınca bağlı yol tutuş performansı farkları ortadan kalkar ve daha stabil bir yol tutuş performansı sunar.
Hankook i-Flex2 lastiğin iç yapısı, içbükey mercek gibi olup esnek malzemeden yapılmıştır. Havasız lastiğin yolla daha fazla temas alanı vardır, istediğiniz yönde güvenli sürüşe yardımcı olmaktadır.
x
“Websitemizde ziyaretçi deneyimini artırmak adına Çerezler Kullanılmaktadır. Çerez Kullanım Politikamız görüntülemek için tıklayınız. Ziyaretçi Aydınlatma Metni'ni görüntülemek için tıklayınız.”. Tamam