Üretim Tarihi Seçiniz
Ücretsiz Kargo
Peşin Fiyatına 6 Taksit
36 Aya Varan Kredi Fırsatı
Pirelli P Zero PZ4 S.C, Pirelli'nin rekabetçi motorsporlarından edindiği bilgiler doğrultusunda ve en iyi otomobil üreticileri ile birlikte geliştirdiği Ultra Yüksek Performans lastiğidir. Asimetrik sırt deseni, ıslak ve kuru zeminlerde yüksek yol tutuşu ve hâkimiyet sağlamakta; kısa fren mesafeleri ile güvenlik sunmaktadır. Nano kompozit bileşik, stabilite ve yüksek yol tutuşu sağlamanın yanında yuvarlanma direncini de düşürmektedir. Böylece yakıt tüketimi azalmaktadır. Lastiğin yapısal bütünlüğü, sportif sürüş için gerekli olan hızlı direksiyon tepkisini sunmakta ve düzensiz aşınmaya karşı dayanıklılık sağlamaktadır. Pirelli P Zero PZ4 S.C, suda kızaklama riskini minimuma indiren tasarıma ve ıslak zeminlerde üst düzey çekiş gücüne sahiptir.
Not: Tüm P Zero PZ4 SC lastikler, Run Flat veya Seal Inside özelliğini taşımamaktadır. Bu teknolojilerden herhangi birine sahip ürünler, ayrıca belirtilmektedir.
Pirelli P Zero PZ4 serisi lastikler, Ferrari 488 ve diğer lüks spor otomobil üreticileri ile birlikte geliştirilmiştir. Pirelli P Zero PZ4 SC ( Sport Cars) deseni spor araçlara; PZ4 LS ise yüksek performanslı lüks sedan araçlara hitap etmek için tasarlanmıştır. Pirelli P Zero PZ4 SC’nın sırtı üzerinde daha az sayıda blok yer almaktadır. Bu lastik, maksimum dinamik performans sağlamak için geliştirilmiştir. Pirelli P Zero PZ4 LS ise daha kısa kesitlere sahip omuz blokları ile sürüş konforunu arttırmak amaçlanarak dizayn edilmiştir.
Pirelli P Zero PZ4 SC’nin iç tasarımı, silika içerikli bileşik ile birlikte ıslak zeminlerde üstün performans sağlamak için geliştirilmiştir. Bu kısımda daha fazla sayıda blok bulunması, çekiş gücünü yükseltmekte ve gürültü seviyesini azaltarak konforu optimize etmektedir.
Dış kısımda yer alan blokların özel dizilimi, yuvarlanma direncini ve gürültüyü azaltmakta; yakıt verimliliği sağlamaktadır. Pirelli P Zero PZ4 SC, geniş omuz blokları ile yüksek manevra kabiliyeti ve üstün viraj performansı
Pirelli P Zero lastikleri ile bu ürünleri kullanan yüksek hızlı otomobillerin gelişimi arasında güçlü bir bağlantı bulunmaktadır. Bu araçlar, yüksek güçlerini yola en iyi şekilde yansıtan lastikler ile güvenlikten ve yüksek yol tutuşu özelliklerinden taviz vermeden daha iyi performans sergilemektedir. Pirelli P Zero lastiklerin olmazsa olmazları arasında yer alan karakteristik özellikleri, serinin ilk ortaya çıktığı günlere dayanmaktadır. P Zero‘nun kökenleri, toplumun elektronik ürünlerden daha çok motorsporları ile ilgili olduğu 1986 senesine uzanmaktadır. İlk P Zero Dünya Ralli Şampiyonası için geliştirilmiştir. 1987’de ise yollarda kullanılan en mükemmel perfomans mekaniğine sahip olan Ferrari F40, Pirelli P Zero ile performansını daha ileri taşımıştır.
Bir tonu aşkın ağırlığı, 478 beygir gücü, 3 litrelik ikiz turbo motoru ile muazzam güce sahip olan Ferrari F40, 1987 yılında geliştirildi. Bu güçlü ve dinamik araç için geliştirilecek lastiğin maksimum çekiş gücü, üst düzey yol tutuşu ve kısa fren mesafeleri gibi performans özelliklerinin yanında hem hafif hem de dayanıklı yapıya sahip olması bekleniyordu. Dönemin tüm lastiklerinden daha ayrı bir yapıya sahip olan Pirelli P Zero, tüm bu gereksinimleri karşılamak için geliştirilmişti. Yanak bölgesinde kullanılan Kevlar ile hem performans stabilitesi artmıştı hem de ağırlığı %10 oranında azaltılmıştı. P Zero, özel kauçuk bileşiği ve asimetrik desen tasarımı ile önde 245/40R17, arkada 335/35R17 ebatlarında Ferrari için sunuldu ve motorun yüksek gücü, bu sayede asfalta en iyi şekilde aktarıldı. Pirelli P Zero lastik teknolojisi, yıllar içerisinde birçok motorpsoru etkinliğinden elde edilen verilerden de yararlanılarak daha ileri taşındı.
Güvenlik için Pirelli
Lastikler, araçların zeminle temas hâlinden tek bölgesidir. Pirelli, bu nedenle doğru lastik seçiminin ve lastiklerin uygun kullanımının hem güvenlik hem de lastik ömrünu uzatma açısından büyük öneme sahip olduğunu belirtmektedir. Araç kullanımı sırasında lastik diş derinliği (lastik sırtı derinliği) 1,6 mm’den daha düşükse hem ehliyetinizden 3 puan kaybeder hem de idari para cezası ile karşı karşıya kalabilirsiniz.
Pirelli'nin Yaz Lastiği Diş Derinliği Tavsiyesi
Lastik Diş Derinliği Düzenli Olarak Kontrol Edilmelidir
Pirelli; binek, hafif ticari ve ağır vasıta araçlarında kullanılan lastiklerin diş derinliğinin 1,6 mm’nin altına düşmemesi gerektiğini belirtmektedir. Pirelli, daha güvenli kullanım için diş derinliği 3 mm altına indiğinde (kış lastiklerinde 4 mm altında düştüğünde) lastiklerin değiştirilmesini tavsiye etmektedir. Lastik diş derinliğinin azalması ile doğru orantılı olarak ıslak zemin performansı da düşmektedir.
Lastikler Doğru Basınç ile Kullanılmalıdır
Lastik basıncı, hem güvenlik hem de lastik ömrü ile doğrudan ilişkilidir. Pirelli, lastik hava basıncının en az ayda bir defa ve uzun yolculuklara çıkmadan önce kontrol edilmesini tavsiye etmektedir. Doğru lastik basıncı, araçların teknik kataloğunun yanı sıra araç üzerine yapıştırılmış metal etiketlerde de bulunmaktadır. Etiketler, genellikle sürücü kapısının bulunduğu bölgede, torpido gözü veya yakıt deposu kapağı içerisinde yer almaktadır.
Hasarlar Kontrol Edilmelidir
Kaldırımlar, kasisler ve yollarda yer alan engellere çarpmak, lastiklerin iç bölgesinde gözle görülemeyen hasarlara neden olabilmektedir. Pirelli, böyle bir durumdan şüphelendiğinizde lastiklerin bir uzman tarafından kontrol edilmesini tavsiye etmektedir. Aynı zamanda lastik üzerinde oluşabilen belirgin bir çıkıntı, yükseklik ya da balonun sürüş güvenliği için uygun olmadığını; bu durumda lastiklerin değiştirilmesi gerektiğini belirtmektedir.
Kış ve Yaz Lastikleri Fren Performansı Karşılaştırma
Güvenilir lastik testleri ile de öne çıkan Avrupa'nın en büyük otomobil derneği ADAC tarafından kış ve yaz lastikerinin fren performansı karşılaştırılmıştır. ABS ile Frenleme (100-0 km/s) testi, 25 derece sıcaklıkta kuru zeminde gerçekleştirilmiştir. Test sonuçlarına göre yaz lastikleri, kış lastiklerinden %44 oranında daha kısa fren mesafesine sahip olmuştur.
Yaz aylarında kış lastiği kullanmak, yakıt tüketimini arttırmaktadır. Yaz lastikleri, kış lastiklerine kıyasla daha düşük yuvarlanma direncine sahiptir. Bu da yaz koşullarına yaz lastiklerinin daha az aşınacağı ve daha az yakıt harcacayağı anlamına gelmektedir.
Yaz mevsiminde kış lastikleri ile yola devam etmek; hem güvenlik ve konfordan feragat etmek hem de daha fazla maliyet anlamına gelmektedir.
Yaz lastikleri, yaz mevsiminde ıslak ve kuru zemin koşullarında daha kısa fren mesafelerine sahiptir.