Ücretsiz Kargo
Pirelli ürün grubu için kilometre taşı olan Pirelli P Zero, performans amaçlı geliştirilen güçlü otomobil modellerinin birçoğunun orijinal ekipman lastiğidir. Asimetrik desen tasarımı, fren performansını güçlendirmekte; daha fazla sürüş hâkimiyeti sağlamaktadır. Yüksek güvenlik özellikleri ile kuru zeminde olduğu gibi ıslak zemin koşullarında da mükemmel performans sergilemektedir. Nano-kompozit bileşiği, en yüksek seviyede yol tutuşu, sürüş dengesi ve stabil performans sağlamaktaıdr. Lastiğin yapısal bütünlüğü, özellikle sportif amaçlı sürüşte önemli olan direksiyon tepkisini iyileştirmeke ve düzensiz aşınmaya karşı direnç sağlamaktadır. Pirelli P Zero, bu sayede direksiyon manevralarına en hızlı ve doğru şekilde tepki verebilmektedir. Lastik sırtı üzerindeki S şeklindeki oluklar, araç içi gürültü seviyesinin azalmasını sağlayarak sürüş konforunu arttırmaktadır.
1) 3 Geniş Tahliye Kanalı: Islak zeminde daha fazla hâkimiyet ve güvenlik; suda kızaklamaya karşı artan dayanıklılık
2) Sırt Merkezindeki Sağlam Bloklar: Optimum sırt sağlamlığı ile daha iyi frenleme performansı ve çekiş gücü
3) S Şeklindeki Tasarım: Hem düz yolda hem virajlarda ani frenleme hâlinde güvenlik için en uygun basınç dağılımı
Güvenlik için Pirelli
Lastikler, araçların zeminle temas hâlinden tek bölgesidir. Pirelli, bu nedenle doğru lastik seçiminin ve lastiklerin uygun kullanımının hem güvenlik hem de lastik ömrünu uzatma açısından büyük öneme sahip olduğunu belirtmektedir. Araç kullanımı sırasında lastik diş derinliği (lastik sırtı) 1,6 mm’den daha düşükse hem ehliyetinizden 3 puan kaybeder hem de idari para cezası ile karşı karşıya kalabilirsiniz.
Pirelli'nin Yaz Lastiği Diş Derinliği Tavsiyesi
ADAC tarafından Pirelli kış ve yaz lastikleri ile 25 derece sıcaklıkta, kuru zeminde ABS ile Frenleme (100-0 km/s) testi gerçekleştirilmiştir. Yaz lastikleri, kış lastiklerinden %44 daha kısa fren mesafesine sahip olmuştur.
Lastik Diş Derinliği Düzenli Olarak Kontrol Edilmelidir
Pirelli; binek, hafif ticari ve ağır vasıta araçlarında kullanılan lastiklerin diş derinliğinin 1,6 mm’nin altına düşmemesi gerektiğini belirtmektedir. Pirelli, daha güvenli kullanım için diş derinliği 3 mm altına indiğinde (kış lastiklerinde 4 mm altında düştüğünde) lastiklerin değişmesini tavsiye etmektedir. Lastik diş derinliğinin azalması ile doğru orantılı olarak ıslak zemin performansı da düşmektedir.
Lastikler Doğru Basınç ile Kullanılmalıdır
Lastik basıncı, hem güvenlik hem de lastik ömrü ile doğrudan ilgilidir. Pirelli, lastik hava basıncının en az ayda bir defa ve uzun yolculuklara çıkmadan önce kontrol edilmesi gerektiğini tavsiye etmektedir. Doğru lastik basıncı, araçların teknik kataloğunun yanı sıra araç üzerine yapıştırılış metal etiketlerde de bulunmaktadır. Etiketler, genellikle sürücü kapısının bulunduğu bölgede, torpido gözü veya yakıt deposu kapağı içerisinde yer almaktadır.
Hasarlar Kontrol Edilmelidir
Kaldırımlar, kasisler ve engellere çarpmak lastiklerin iç bölgesinde gözle görülemeyen hasarlara neden olabiliyor. Pirelli, böyle bir durumdan şüphelendiğinizde lastikleri bir uzmana kontrol ettirmeniz gerektiğini belirtiyor. Lastik üzerinde oluşabilen belirgin bir çıkıntı, yükseklik ya da balonun sürüş güvenliği için uygun olmadığını söylüyor. Bu durumda lastiklerin değiştirilmesi gerekiyor.