Ücretsiz Kargo
Peşin Fiyatına 6 Taksit
36 Aya Varan Kredi Fırsatı
DÜNYADA BİR İLK: MOTOR ISINMA VE DUR-KALK SÜRÜŞÜ KORUMASI BİR ARADA!
Castrol MAGNATEC’in 20 yılı aşan molekül teknolojisi uzmanlığı üzerine geliştirilen çığır açan teknolojisi DUALOCK, güçlü koruma kalkanı sağlamak için birbirine kenetlenen iki farklı molekül birleşimini kullanıyor.
ARACINIZIN BİR MIKNATIS GÜCÜ OLSAYDI NASIL OLURDU?
Eğer böyle olsaydı motor yağı, pistonlardan süzülmez ve motor hep yağlı kalırdı. Henüz bu teknolojiye sahip bir araç yok ancak Castrol Manatec DUALOCK TEKNOLOJİSİ var!
Castrol Magnatec motor yağları, günümüz sürüş koşullarında ortaya çıkan sorunlara özel olarak geliştirilmiştir. Bu sayede benzersiz motor koruması sağlamaktadır.
Dur-Kalk Koşulları Motorunuza Zarar Veriyor
Trafikte şimdiye kadar hiç olmadığı kadar dur-kalk sürüş ile karşı karşıyayız. Sürücüler, yılda ortalama 18.000 kez dur-kalk yapıyor. Şehirlerde sürüş yapılan sürenin 3’te 1’i rölantide geçiyor. Araç motorları; sürekli olarak hızlanma, yavaşlama ve rölantide çalışma koşulları ile mücadele ediyor! Bu da motorların metal yüzeylerinde mikroskobik aşınmaların artması ile sonuçlanıyor. Bu aşınmalar, zaman içerisinde motorların önemli parçalarına hasar veriyor.
Castrol DUALOCK TEKNOLOJİSİ Çözüm Sunuyor
Yağ teknolojisi için bir ilk olan DUALOCK Teknolojisi, dünyanın önde gelen üniversitelerinden birindeki bilim insanları ve Castrol mühendisleri tarafından ortak geliştirildi. Castrol MAGNATEC Akıllı Moleküller üzerinde 10 yıl süren araştırma ve geliştirme çalışmaları gerçekleştirildi.
Açılmamış motor yağları; güneş görmeyen ve rutubetsiz ortamlarda saklandığında üretim tarihinden itibaren 4 yıl kullanılabilir.
Motor tasarımına bağlı olarak tüm yağlarda eksiltme olur. Ancak bunun motor yağı performansı ile ilgisi bulunmamaktadır.
Otomobillerde kullanılan motorlar sabit ve hareketli parçalardan oluşmaktadır. Bu parçalar, motor çalışmaya başladığı andan itibaren belirli birbiri ile etkileşime geçmekte ve bu etkileşim sonucunda aşınmaya maruz kalmaktadır. Tüm bu parçaların aşınmanın zararlı etkilerinden en iyi şekilde korunabilmesi ve maksimum sızdırmazlık sağlaması için motor yağları kullanılır.
Bir sıvının akışkanlık seviyesinin ölçümü viskozite olarak isimlendirilmektedir. Bal düşük akışkanlık seviyesi ile, suya göre çok daha yavaş akmaktadır. Bu nedenle bal “yüksek viskoziteli” olarak değerlendirilmektedir. Su ise çok daha kolay akan yapısı ile “düşük viskoziteli” bir sıvıdır. Sıvılar ısıtıldığında daha akışkan olma eğilimindedir.
Motor yağı zaman içerisinde kullanımla birlikte etkisini yitirmeye başlamaktadır. Motor ve mekanik aksamı en iyi şekilde korumak için kullanılan motor yağının düzenli olarak kontrol edilmesi ve en az yılda bir kez değiştirilmesi tavsiye edilmektedir.
Motor yağının kullanımı motoru oluşturan mekanik parçalarda oluşan aşınmayı minimuma indirmektedir. Motorun yanmasını ve aşırı ısınmasını engellemek konusunda önemli bir role sahip olan motor yağı, aynı zamanda yakıt tüketiminin tasarruflu şekilde olmasını da sağlamaktadır.
Motor yağı değişimi süreci konusunda araç üreticilerinin tavsiyeleri yılda en az bir kez yağ değişimi yapılmasıdır. Yeni nesil otomobillerde önerilen yağ değişim aralığı 8-10.000 kilometredir. Eski otomobillerde ise bu kullanım ömrü 5.000 km olarak önerilmektedir.
Motor yağı piston gibi hareketli aksamın kayganlaşmasını ve sürtünmeye bağlı aşırı ısınmayla motor parçalarının birbirine kaynaklanıp kitlenmesini engeller. Ancak bu süreçte filtreden geçmeden motora aktarılan yağ kalınlaşır ve koruyucu özelliğini yitirir.